ערפל בשמש מלאה מירה צדר, בית האמנים ע"ש יוסף זריצקי, תל אביב, אוצרת: ג'ניפר בלוך, עד 27.7.2019

בתערוכה "ערפל בשמש מלא" מוצגות עבודות שהדגש בהן הוא שפת האמנות: הקו, הצורה, הקומפוזיציה.

מירה צדר, נשימה, 2018, שמן ועופרת על בד
מירה צדר, נשימה, 2018, שמן ועופרת על בד

הקו, השכיח בעבודות המוצגות משמש את צדר כאמצעי לחקר; קו ראשוני, שבאמצעותו הכל נוצר; קו שקוף/אטום; עבה או דק. צדר בוחנת את עוביו, הופעתו בתצורות שונות – צבעוני, ישר, מתפתל, שברירי, חוזר על עצמו ושב אל עצמו במעין טקסיות ועמלנות.

מירה צדר, מבוך, 2019, שמן ועופרת על בד.jpg
מירה צדר, מבוך, 2019, שמן ועופרת על בד

בחלק מהעבודות ניתן להבחין בצורות המאזכרות פיזיונומיה אנושית- ראש, עין וגם צורות ביומורפיות.

העבודות הקטנות בתערוכה מצריכות מידה של קרבה אליהן, אינטימיות של הצופה עמן. בעבודות הגדולות המבע הינו פיזי, וכולל את תנועת הזרוע, כף היד המציירת והגוף כולו.

מודה הזדמן לי להתוודע ליצירות המוקדמות יותר של צדר, יצירות פיגורטיביות וקונקרטיות. בשנים האחרונות חל מעבר לציור שיש בו מן ההפשטה

בריאיון עמה מספרת מירה צדר על כך שהקו הופיע אצלה בעקבות התאור הגרפי של בדיקות האי.אי.ג'י. זה התחיל ברישומים משמאל לימין בדומה לאי.אי.ג'י ובהמשך הצטמצם לקו-נקודה.

מקור השראה נוסף הוא כפי שצדר מספרת, המשיכה הגדולה שלה לבדים, לחוטים…עוד מתקופת עבודתה כמעצבת האופנה של "אריסטושמט".

על תהליך העבודה מספרת האמנית: "אני מתחילה בניירות קטנים בדרך כלל. הקנבסים הגדולים באים באופן טבעי כהמשך. .. אני מאוד אוהבת את האינטימיות של הצופה עם העבודה. ויש לי עבודות שמחייבות אינטימיות…"

מירה צדר, מרבה עיניים, 2016, קולאז' ואקריליק על נייר.jpg
מירה צדר, מרבה עיניים, 2016, קולאז' ואקריליק על נייר

 

תודה על קטלוג התערוכה

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s