ז'וזף דדון, "אור טבעי", פריס, אוצרת ברברה סובר

      JOSEPH DADOUNE, RUPTURE, 24 rue du vertbois, Paris 02.02.22 – 02.04.22 Fresh Light. Rupture Arts & Books. Paris. FR (commissariat: Barbara Soyer)

הִתְוַדּוּת, ספרים היו תמיד קרובים ללבי, בילדות, ולאחר מכן. עם השנים, ספרי אמן, אמנות, פילסופיה וחקר הפכו לחלק משמעותי ממדף הספרים המנטלי והפיזי שלי. זו הזדמנות לכתוב על תערוכתו השנייה של ז'וזף דדון בחנות ספרים-גלריה בפריז!

חנות הספרים-גלריה Books & Rapture Arts בחרה לתערוכתה השנייה להזמין את האמן ז'וזף דדון, שספרו האחרון, "Fresh Light", המלווה בטקסט מאת מבקר האמנות דונטיאן גראו, מוצג בה.

דדון, יליד ניס, גדל באופקים, ישראל. ובשנים האחרונות חי ופועל בצרפת. פעילותו כאמן מגוונת – צילום, וידיאו, ציור ורישום בעיקר בפסטל, מדיום העבודה האהוב עליו.

דדון, רשם נלהב, רושם במחברות נייר קומפוזיציות ספונטניות בהפשטה הצבעונית. הרישומים הישירים חוברים לזיכרונות ממקומות בהם שהה ושוהה – היום התיכון והנגב.

בתערוכה "אור טבעי", חגיגה של  הצבעים העזים והחמים של הטבע המופז באור שמש, מופיעות הצורות כשם  שהסמלים והמילים שהינם חלק מאוצר המילים של האמן – אינוונטר בו רווחים דימויים מעולם הצומח והחי כאחד – פרחים, עלים, כנפיים ללא גוף, "WE" בצד אותיות עבריות ועוד.

בתערוכה, שלוש סדרות על נייר ועל קנבס המוצגות לצד מבחר מחברות האמן המוצגות בחלון, כמו זו של "Fresh Light". פרחים/ אחרי המלחמה. נקודה עיוורת/ תל אביב (2016-2015), סדרת רישומי פסטל המתארים שדה פרחים שחורים שהקשרם מעגל החיים: חיים ומוות, נוכחות והיעדר; Found You (2019-2018), סדרה של ציורים בפורמט קטן, וריאציות גרפיות, המשמחות את עין המתבונן בצבעוניות שלהן ועוסקות במושגי מפגש ואיחוד; אביב/ אני אוהב אותך עם הגופים המרובים שלך (2022). כמו כן דיפטיך גדול, חדש.

יצירותיו של דדון מגיבות לטבע, לצבע וליופי שבהם. הן מפגישות באופן ייחודי את האישי, הפרטי יחד עם האוניברסלי והפוליטי, מזרח ומערב, אמיתי ומדומיין, את כל עולמות האמן.

https://oneartyminute.com/agenda/fresh-light.html

מחשבה אחת על “ז'וזף דדון, "אור טבעי", פריס, אוצרת ברברה סובר

כתיבת תגובה