מדריד, ציור קיר לזכרן של 15 נשים חלוצות, הדרישה להסרתו וההחלטה לשמר

ציור קיר פמיניסטי במדריד ובו אימז'ים לזכרן ולזכר הישגיהן של 15 נשים חלוצות, 15 pioneering women כולל נינה סימון, רוזה פרקס ופרידה קאלו, ניצל מהריסה לאחר שחברי מועצת העיר נרתמו למשימת השימור. בציור הקיר מוצגות בנוסף שחקנית הטניס בילי ג'ין קינג, הצלפית בצבא האדום וגיבורת מלחמת העולם ה-2 Lyudmila Pavlichenko,  לוחמת לזכויות האזרח פרופ' אנג'לה דוויס, הקוסמונאוטית והפוליטיקאית ולנטינה טרסקובה (Valentina Tereshkova), והסופרת Chimamanda Ngozi Adichie.

ציור הקיר שגודלו 60 מטר, המופיע עם הסלוגן: "היכולת שלך אינה תלויה במגדר שלך", הוזמן ע"י המועצה המקומית של ה-Ciudad Lineal וצויר על קיר מרכז הספורט ב-2018.

mural in Madrid featuring images of Frida Kahlo, Nina Simone and Rosa Parks. Photograph: Denis Doyle/The Guardian

מפלגת הימין הקיצוני Vox ניסתה להסיר את הציור בטענה שהמתואר בו מייצג "מסר פוליטי" ובמקומו צריך להיות מסר הקשור לספורט. ההחלטה נתמכה ע"י מפלגת העם השמרנית, והמועצה המקומית שהצביעה להחליפו בציור קיר לכבודם של ספורטאים וספורטאיות פאראלימפיים.

ההחלטה הכעיסה תושבים מקומיים שמחו נגד ההחלטה להסיר את ציור הקיר והעלו מחאה ברשת ובה 55,000 חתימות. הצעד זכה לתמיכה ממפלגות דוגמת המפלגה הסוציאליסטית.

ראשת העיר של מדריד Begoña Villacís מסרה שעל אף הסתייגותה מציור קיר זה, היא מכבדת את החלטת האחרים. "המדיניות שלנו היא לעשות דברים, לא למחוק ולהרוס", מסרה. אני רוצה בעיר בה יש מגוון קולות. איני פועלת רק עבור אלה שהצביעו עבורי… ופועלת כמייצגת של העיר ואנשיה כמכלול".

מפלגת הימין הקיצוני Vox האשימה את האזרחים ב"העדר נאמנות" לחבריהם.        

 Jorge Nuño, חבר של ה-Unlogic collective, שיצרו את ציור הקיר, אמר ששמחו להחלטת מועצת העיר. "אני חושב שלאנשים מסוימים יש בעיה בהבנה שהנשים המוצגות בציור הקיר באזור אינן מוצגות בו מסיבות פוליטיות’ מסר לעיתון הגוורדיאן. "הן מופיעות בו בשל התרומה החברתית שלהן לשיוויון ומאחר וכל אחת מהן לחמה לשיוויון בחברה הוגנת יותר".

 Jones, S (2021, January 26). Re: Madrid feminist mural saved from removal attempt by far right. Retrieved from https://www.theguardian.com/world/2021/jan/26/madrid-feminist-mural-saved-from-removal-attempt-by-far-right

3 מחשבות על “מדריד, ציור קיר לזכרן של 15 נשים חלוצות, הדרישה להסרתו וההחלטה לשמר

כתיבת תגובה