ביקור במוזיאונים וגלריות הנו דרך פופולרית להפחית מתחים, בהקשר למחקרים חדשים

הורד
Photo by Kevin Laminto, via Unsplash

 

כעובדת מוזיאון, וכמבקרת במוזיאונים ובתערוכות בגלריות בארץ ובחו"ל כשמתאפשר לי אין לי ספק שלראות אמנות, משובב נפש. אבל גם לשמוע מוזיקה ולראות הצגה טובה או סרט לעניין מרומם רוח ומאתגר את הדעת. כך שמחקר שנערך לאחרונה בבריטניה אינו מפתיע ואלה המסקנות:

מחקר שנערך לאחרונה ע"י קרן האמנות הבריטית שלא למטרות רווח, בקרב 2,521 משתתפים, מבקרי מוזיאונים וגלריות היה דרך נפוצה להפחתת מתח. המחקר שפורסם תחת הכותרת       Calm and Collected – Museums and galleries: the U.K.'s untapped well-being resource?""  מורה "ש-63% מהמבוגרים בבריטניה "רואים בביקור במוזיאון בגלריה כמפחית מתח, בעוד ש-6% מהם מבקרים במוזיאון או בגלריה באופן סדיר.". אלה שמבקרים במוזיאונים וגלריות באופן סדיר, המחקר ציין, "דיווח על תחושה גדולה יותר של סיפוק בחייהם מאשר אלה שמעולם לא ביקרו…"

בין אלה שדיווחו על ביקור בגלריות ומוזיאונים באופן סדיר, המשתתפים מתחת לגיל 30 דיווחו על הפחתת מתח אף רבה יותר. ממצאי המחקר הובילו את קרן האמנות לפתח את המיזם         "Under 30 National Art Pass", שהינו אפשרי לכל אחד מתחת לגיל 30, שמציע כניסה מוזלת למעל ל-240 מוזיאונים, גלריות, ואתרים היסטוריים ברחבי בריטניה (מוזיאונים בריטיים רבים מציעים כניסה חופשית ככלל), כשם ש-50% הנחה לכניסה לתערוכות מיוחדות.

 

Wallace, L (2019, January 23). Re: Visiting museums and galleries is a popular way to de-stress, according to a new study. Retrieved from https://www.artsy.net/news/artsy-editorial-visiting-museums-galleries-popular-way-de-stress-new-study

 

כתיבת תגובה